bokbloggarens

Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Emma - 14 oktober 2012 09:59

Hej hej allihop!

I går läste jag ut ju ut Högt spel, så jag tänkte berätta vad den handlar om!   


Högt spel är fjärde boken (jag kollade igår) i serien om Alex Rider. Första delen i serien heter Stormvarning. (Läs den först!)  

Alex är på semester hos sin vän Sabinas ladställe i södra Frankrike, Saint-Pierre för att ta det lugnt. Men det blir inte riktigt som han tänkt sig. Först upptäcker han att yrkesmördaren Yassen Gregorovich är i Saint-Pierri och hör honom prata med någon i telefon och säger "Adressen är bekräftad och allt är förberätt. Vi gör det nu under eftermiddagen. Oroa dig inte." Alex förstår att något är på gång och när huset som de bor i plötsligt exploderar och Sabinas pappa blir svårt skadad tror Alex att det är hans fel.

   

När han senare tar sig till MI6 för att berätta om det, har han också indifierat sir Damian Cray som skurken, förnekar MI6 att det är så och Alex måste klara sig utal MI6:

Helt ensam!     

Boken är fjärde boken i serien, men jag tycker inte att man behöver läsa de i ordning. Kanske bara den första först...


Hoppas du blir sugen på att läsa den!!!

Här kommer en bild på den!


Ha det bra och läs vidare!!!

Presentation

Hej hej!
Jag är en elvaårig tjej som ÄLSKAR att läsa, spela sims, fotboll, piano och vara med kompisar.
I den här bloggen hade jag tänkt blogga om böcker om mitt liv!
Hoppas du gillar den!
Kram Emma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Omröstning

Vilken genre tycker du bäst om???
 Fantasy
 Drama
 Kärlek
 Deckare
 Fakta
 Spänning
 Serie (ex. manga)
 Action
 Saga
 Historia
 Vet inte
 Ingen av de där...
 ALLA

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt min blogg! ♥


Ovido - Quiz & Flashcards