bokbloggarens

Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Emma - 16 oktober 2012 07:30

Gomorron allihopa!

Nu har jag börjat läsa "Kampen för WondLa" som är andra boken i Tony Diterlizzis senase serie!

 

Första boken (Jakten på Wondla) handlar om en tjej som heter Eva Nio och hon är 12 år och utspelar sig i nutid ungefär. Eva Nio har aldrig sett solen eller varit utomhus, hon har bott under marken med en robot som heter Modr. Eva har aldrig träffat någon annan människa eller levande varelse förutom Modr och Modr har uppfostrat Eva sedan hon föddes. Det enda Eva äger som hon inte fått av Modr är en bild som hon kallar mitt Wondla. Bilden föreställer en flicka, en robot och en människa. Eva tror att det finns andra människor ovan jord. 

 


En dag kommer en ”inkräktare” och förstör deras hem. Eva flyr med hjälp av Modr men Modr måste stanna kvar för hon rullar på ett hjul och kan inte ta sig upp genom samma väg som Eva. När Eva kommer upp till jorden träffar hon Rovender och så händer det massa saker.


Jag tycker att boken är jättebra för att författaren har hittat på många saker. Till exempel har Eva en pratande tunika som säger till henne om hon behöver dricka eller liknande saker. Jag rekommenderar boken till alla och specielt till dem som gillar fantasirika böcker.

 

Tips! Gå in på www.WondLa.com

 

De här har jag kopierat från en bokrecension som jag gjorde när jag hade läst ut "Jakten på WondLa".

 

Här är lite bilder:







Ha det bra och läs vidare!!!

Presentation

Hej hej!
Jag är en elvaårig tjej som ÄLSKAR att läsa, spela sims, fotboll, piano och vara med kompisar.
I den här bloggen hade jag tänkt blogga om böcker om mitt liv!
Hoppas du gillar den!
Kram Emma

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Senaste inläggen

Omröstning

Vilken genre tycker du bäst om???
 Fantasy
 Drama
 Kärlek
 Deckare
 Fakta
 Spänning
 Serie (ex. manga)
 Action
 Saga
 Historia
 Vet inte
 Ingen av de där...
 ALLA

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Översätt min blogg! ♥


Ovido - Quiz & Flashcards